OPIS REALIZACJI PROJEKTU

NASZA PRACA PROJEKTOWA:

OTO NASZ PRZEWODNIK DOOKOŁA BAŁTYKU

     

    SZKOLNY DZIEŃ MORSKI:

    TAK ZAPREZENTOWALIŚMY SWOJA PRACĘ W RAMACH PROJEKTU  NASZEJ SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ

    1. STOISKO DEGUSTACJI DAŃ RYBNYCH "RYBA DOBRA NA WSZYSTKO"

    Dominika wyjaśniała kolejnym grupom jak ważne są dania rybne w odżywianiu, jakich dostarczają składników pokarmowych.
    Odwiedzający mieli okazję również degustować dania  rybne przez nas przygotowane.

    2. STOISKO WODOWANIA ŁODZI

    Dominik i Kacper wodowali nasze łodzie wykonane podczas projektu oraz wyjaśniali dlaczego łódź pływa, co jest potrzebne aby żaglówki mogły płynąć. Były nawet wyścigi żaglówek.

    3. STOISKO GRY MEMORY "M.BAŁTYCKIE"

    Daria i Klaudia bawiły swoich kolegów i koleżanki grą na spostrzegawczość i kształcącą pamięć. Dzieci świetnie się bawiły utrwalając sobie słownictwo i pojęcia związane z tematyka morską. Rozpoznawały flagi i kraje nadbałtyckie, dobierały ich stolice. Grę przekazano do szkolnej świetlicy.

    4.  CZYTANIE LEGENDY "KRÓLOWA BAŁTYKU" W KLASACH I-IV

    Czytaliśmy legendę "Królowa Bałtyku", a następnie dzieci zostały podzielone na grupy i przygotowywały ilustrację plakat do przeczytanego utworu. Dzieci sie bardzo zaangażowały i plakaty były bardzo ładne.
     
     5. KONKURS M. BAŁTYCKIE DLA KLAS IV-VI  Po krótkiej prezentacji, krajów, klasy wytypowały po 2 uczniów, którzy odpowiadali na pytania, które przygotowaliśmy na zajęciach projektowych oczywiście nasza ekipa zwyciężyła co świadczy o wzbogaceniu naszej wiedzy w zakresie tematyki morskiej podczas zajęć.
    OPIS REALIZACJI PROJEKTU UCZNIOWSKIEGO
    OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW
    w ramach projektu Pomorskie – dobry kurs na edukację. Kształtowanie kompetencji kluczowych uczniów w regionie poprzez edukację morską
    w roku szkolnym 2013/2014
    1)    Dlaczego wybraliście ten temat? Temat naszego projektu: Podróż linią brzegową Morza Bałtyckiego.Wybraliśmy ten temat, po zapoznaniu się z założeniami projektu oraz gdy przeglądaliśmy zasoby internetu i biblioteki o tematyce Morza Bałtyckiego napotkaliśmy relacje z podróży rożnymi środkami lokomocji dookoła Bałtyku, co rozbudziło naszą ciekawość podróżniczą. Pomyśleliśmy, że praca nad tym projektem pozwoli nam wykorzystać i wzbogacić nasze umiejętności posługiwania się środkami technologii informatycznej poszukiwania i prezentowania informacji oraz poszerzyć nasze zainteresowania podróżnicze. 
    2)    Skąd czerpaliście informacje i materiały potrzebne do realizacji projektu? Potrzebne materiały i informacje wyszukiwaliśmy na stronach internetowych portali o tematyce morskiej, jak również korzystaliśmy z zasobów naszej biblioteki z encyklopedii i słowników w wersji papierowej i multimedialnej.

    3)    Czy praca nad projektem była trudna? Dlaczego? Praca raczej nie była trudna, ale sporo czytania i wybierania najważniejszych informacji, Niektóre zadania, które Pani zaplanowała, dla niektórych z nas były trudne, bo np. Kacper i Klaudia gorzej sobie radzą z zrozumieniem czytanego tekstu, albo też robią dużo błędów. Dominika bardzo szybko się zniechęca, podejmuje się różnych zadań, a nie zawsze się z nich wywiązuje.Pani często nam zwracała uwagę na błędy ortograficzne i stylistyczne. Początkowo praca w programie Power Point wydawała nam się trudna, ale po przygotowaniu pierwszego slajdu, było coraz łatwiej.
    4)    Jak radziliście sobie z problemami? Prosiliśmy o dodatkowe wyjaśnienia i pomoc Panią, z zadaniami w których ktoś sobie nie radził to druga osoba mu pomagała.
    5)    Jak Wam się pracowało  w zespole – w jednej „drużynie”? Uważamy, że nasza ekipa super pracowała, nie było większych kłótni, uzupełnialiśmy się w zadaniach, w których ktoś był lepszy, słuchaliśmy się na wzajem, wymienialiśmy się pomysłami, było fajnie.
    6) Czego nauczyliście się dzięki realizacji projektu - jako zespół i jako poszczególne osoby? Nauczyliśmy się, że razem można zrobić więcej i lepiej, że dobrze też posłuchać innych co mają do powiedzenia, inni też mogą mieś fajne pomysły. Dzięki realizacji projektu nauczyliśmy się samodzielnie  zakładać konta na portalach internetowych, obsługiwać program do prezentacji multimedialnych oraz obsługiwać laminator. Nauczyliśmy się przestrzegania netykiety internetowej podczas  korzystania z poczty elektronicznej oraz wystawiania komentarzy. Dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy na temat krajów nadbałtyckich - stolice, flagi ważne miasta, dowiedzieliśmy się, że w każdy kraj ma swoje potrawy.Wzbogaciliśmy słownictwo np. wiemy, że szanty to pieśni żeglarzy, róża wiatrów to taki kompas, którego używano dawniej do odczytywania kierunków itd. Poznaliśmy mapę M. Bałtyckiego. Dowiedzieliśmy się, że ryby w naszym odżywianiu są bardzo ważne, mają dużo wartości odżywczych potrzebnych dla naszego rozwoju.
    7)    W jaki sposób realizacja projektu wpłynęła na zainteresowanie tematyką morską? Realizacja projektu przyczyniła się do większego zainteresowania tematyką morską, gdy dyrektor nas zapytała dokąd chcielibyśmy pojechać na wycieczkę, wszyscy zaproponowaliśmy, aby najbliższą wycieczkę zorganizować na Hel,  udało nam się przekonać też uczniów z innych klas - jedziemy 5 czerwca.
     
    8)    Jak podzieliliście się zadaniami? Zadania staraliśmy się dzielić w  równo, żeby ktoś nie miał za dużo, a drugi za mało. Ale także według zainteresowań, np Zuza lubi prace plastyczne więc  wykonała więcej ilustracji, chłopaki lubią majsterkować, więc zajęli się budowaniem łodzi. Dominika lubi pichcić więc zajęła się przygotowaniem stoiska z daniami rybnymi.
    9)    Komu zaprezentowaliście efekty waszej pracy i czy prezentacja podobała się? Efekty naszej pracy zaprezentowaliśmy wszystkim uczniom i nauczycielom naszej szkoły podczas Szkolnego Dnia Morskiego. Część uczniów przebrała się za piratów i marynarzy. Bardzo się podobało było ciekawie, w czasie przerw ze szkolnego radiowęzła rozbrzmiewały pieśni morskie. Koledzy i koleżanki  uczestniczyli w konkursach i pokazach a nawet w degustacji potraw, puste półmiski świadczyły, że dania smakowały. Nasza prezentacja Przewodnik - "Dookoła Bałtyku" również bardzo się podobała wszyscy słuchali z uwagą. Pani wydrukowała nasz przewodnik i przekazała do biblioteki szkolnej,  teraz uczniowie mogą go oglądać też w bibliotece - z tego co widzieliśmy budzi duże zainteresowanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz